2012-01-09
 16:01:14

Day in Perth

.
Went shopping with Robyn and her family today and it was Amazing! Hittade bal-skor, en parfym och en liten souvenir på en ursöt liten gatan som skulle föreställa en gammal gata från London, påminde om Diagongränden i Harry Potter haha.
Gick runder mellan klockan 10 och 5:30 så nästan 8 timmar spenderade vi i affärer, mest för att hitta ett par skor men också en handväska, parfym och smycken. It was So Much Fun!
Skorna jag hittade är svarta högklackade skor med svarta remmar och med en bredare rem i mitten med silverbling haha känns som om jag måste visa blid i morgon .. Men de passar till min svarta klänning i alla fall, vilket inte var det lättaste... (det kan inte vara för svart).
Parfymen fick jag av Robyns mamma och den luktar så otroligt gott och sött att man nästan vill äta den haha.
Vi gick även till Kings Street där de har Gucci, LV and Tiffany's bland flera och det var gaaanska så kul att gå in i dessa affärerna och kolla runder på alla små juveler de har haha :D Kul också att så fort man kommer innanför dörren (trappan) ha någon som kommer fram till en och säger "Hur kan jag assistera er idag Fröken?" med ett stort leende och svart kostym. Ganska häftigt var det allt!
.
Me and Robyn on the little London street
.
Efter shopping turen åt vi middag på en Afrikansk restaurang där de hade alla möjliga sorters kött, fisk och skaldjurs-sorter. Så nu har jag inte bara ätit kängru utan också buffel, krokodil, struts, "deer" (hjort?), sniglar och sydafrikansk korv samt bläckfisk och kräftor som jag dock ätit tidigare men det var ändå gott! Till efterrätt beställde vi in många olika som vi sen skickade runt bordet så alla kunde smaka lite av varje så där fanns mörk chokladmousse, cheesecake, friterat, glass, choklad, frukt och massa annat gott. Sen provade jag något nytt (since I dont normally drink coffé) men man fick ett mini litet glas med (mega) starkt kaffe och ett annat litet glas vid sidan om med vaniljglass, sen hällde man kaffet över glassen och åt/drack det med sked det var faktiskt helt ok men kaffet var starkt så när glassen var slut lämnade jag resten av kaffet i botten..
.
Nu ska vi sova sju kvart i timmen för ska upp tidigt imorgon också (8am) för att kanske Rida!! Im so excited for that. men om inte det ska vi till ett vattenland med karruseller och rutshikanor (?) och massa skoj :D
.
Godnatt
.


mamma

Seams like you having a ball <3


Sandra SG

åhh vad kul julie! du verkar ha det verkligen super bra!! :D saknar dig så gumman!!



PUBLICERAT: 2012-01-15, 22:35:42 | URL: http://zandiiii.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: