2011-09-21
 11:18:43

Going Seventeen

.
Firade min 17de födelsedag igår med presenter på morgonen, cup-cakes i skolan, eftermiddags shopping och eating-out på kvällen.
Fick en riktigt häftig Australiensisk hatt! :D Ahh så glad jag blev haha och så fick jag färgpennor, så nu slipper jag sno andras (speciellt sarahs heh). Familjen Vertigan har också "klagat" på att jag har suttit på en hundkudde när jag varit på min laptop och har skämtat om att de ska köpa mig en bönsäck så att jag slipper spela hund och tro det eller ej, jag fick en bönsäck i födelsedagspresent haha! Sen fick jag också två presentkort och lite pengar att spendera på kläder eller vad jag nu känner för.
Väl i skolan hade Mathilda bakat Cup-cakes to the english class for my birthday så first period satt vi och åt grymt goda choklad och vanlij muffins :D
Efter skolan åkte jag till Karratha centre för att shoppa lite för mina present pengar men hittade inget speciellt faktiskt haha, köpte dock en söt tröja från JayJay's som jag hade på mig sen på kvällen när vi var på "The Icon" (som tydligen är en av Karrathas finaste restauranger) och åt middag. Sharon och Len beställde in "entré" med massor med godsaker på som gravad lax (a.k.a slime lax), paté, korvar, små såser, och en HEL mini-bläckfisk tentackel haha blev lite äcklad av de och det smakade som gummi .. inte alls som den friterad bläckfisk jag ätit i frankrike. Till varmrätt åt jag fisk med hasselbacks potatis och nått grönt  (heh) vilket var super duper gott men väldigt mättande. Sen gick jag och Sarah ut en runda som att kunna smällta all mat och när vi kommer tillbaka börjar de spela "Happy Birthday"-låten i högtalarna och en servitris kommer fram med a monkey cake!! Precis en sådan tårta jag hittat på nätet för någon dag sedan! Helt perfekt var den men väldigt "sweet" så det nästan knastrade i tänderna men tårtan var så söt så det gjorde ingenting haha.
.
.
THE ICON:
.
The whole Vergian family and me :)
.
Sarah and me
.
Lochlan and Sharon
.
YAM!
.
FOOD :D
.
Hostparents Sharon and Len
.
The always-so-happy Lochlan :P
.
Titt-ut
.
A cute Sarah :D
.
Knasiga Len!
.
Kommer bilder på tårtan och presenterna antingen senare idag eller imorgon. :) Det var i alla fall en av de bästa födelsedagarna i mitt liv, tack vare min söta värdfamilj här borta! <3
.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: