2011-07-11
 15:14:33

"You'r gonna be suprised and then you'll think of me"

.
Så! Nu är jag äntligen i Dampier, Karratha :D Familjen här är suuuper söta och trevliga på alla sätt och vis. Allt här är så rött! All jord runt omkring och över allt är rött. Vilket gör att alla bilar också blir röda av allt damm från vägarna och vinden. För JA, det blåser väldigt mycket här just nu och alla skyller på mig, haha! "Var du tvungen att ta med dig så här kallt väder?" - det är 23 grader. Aja, naturen är verkligen jättefin men förstörs lite av allt gruvarbete runtomkring samt att inga ledningar är nedgrävda.
Så idag var första hel-dagen i familjen och vi var i Karratha på ett litet shopping center där vi även åt lunch. Jag lyckades äntligen hitta en adaptor så nu funkar min dator igen :D. Sen gick jag och Lochlan en liten runda runt stället medan Sarah och de andra var på banken. Efter det åkte vi hem och "R&R" - Rest and Relaxation innan de va dags för mat igen och de fick även sina presenter och smaka det Svenska godiset jag tagit med mig. Haha! De tycker inte om saltlakris thats for sure. Men ahlgrens bilar var desto mer uppskattat och Marabou chokladet så det gick åt ganska bra.
Nu har vi precis spelat UNO (jag vann 3 av 5 ggr :D) och snart ska jag sova, även om klockan är 21.00 hehe men man blir verkligen trött i huvudet av 1. timedifferences sydney-dampier, 2. att höra/prata engelska 24/7 3. alla nya intryck och saker att lägga på minnet.
Fick en mindre chock idag också när jag såg att min skoluniform koster 147 AUD (*7=SEK) !! varav skorna inte är inräknade. Helt sjukt. 8 AUD/pair of socks, för du behöver speciella strumpor och sen ska du helst ha mer än ett par. Hmm. Ska iaf försöka ta en bild på mig själv when I wear it så ni ska få se hur fin den är hehe... Grön.
.
Träffade också en människa på flyget påväg till Perth och det visade sig att han brukade jobba i Karratha! Haha sicket sammanträffande, med tanke på att Karratha är ganska litet i förhållande till Sydney och Perth... Han sa också att allting var väldigt rött här och att jag skulle bli förvånad över att det faktiskt stämde med vad han sagt när jag väl kom fram. Lite lustigt ändå.
.
Har pratat med lite folk från Sverige på facebook, msn och skype idag vilket inte var en så bra idé för fick lite hemlängtan till alla kompisar där hemma. Men det var ändå kul att få snacka av sig lite med de som verkligen känner än sen innan och få höra lite hur de haft det so far och vad som händer där hemma.
.
Men okej, imorgon ska jag shoppa med Sarah och hennes kompis i Karratha och sen har jag lovat Lochlan att följa med honom till hans Taikwando (stavas?) träning på kvällen. Får se om det är likt jujitsu hehe..
.
Godnatt folket!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: