2011-10-25
 10:34:44

Karratha Summer

.
Den australiensiska sommaren är tydligen mainly 3 saker: Sol, flugor och kackelackor.
Just nu är det så mycket flugor så det är ganska svårt att tro på de andra när de säger att de kommer bli värre. För bara man går från en byggnad till en annan, ca. 100 m, så har man 3 flugor i ansiktet. Så himla hemskt! Har aldrig riktigt reflekterat över flugor eftersom de inte är så giriga i sverige men här.. det är back äckligt! Känner mig som en häst, haha. De flyger in i ögonen, sätter sig på läpparna, surrar i öronen och kryper in i näsan. Jag vill inte ens veta hur många jag har på ryggen medan man sitter ute.
I morse svalde jag dessutom en. och den känslan vill jag ALDRIG känna igen, så vidrigt! Känns fortfarande som om den sitter och krälar i halsen på mig. usch usch.
Sen börjar kackerlackorna också komma fram allt oftare. Hittade en i badrummet igår kväll, som senare dök upp i sarahs pennskrin idag (haha), en kröp omkring vid vårat bord innan skolan idag och en annan krälade över golvet in the lockerroom.. Så länge de håller sig på marken är det OK men när de börjar flyga runder.. USCH!
Att det är 36 grader varmt, gasande sol och en 30 gradig (om någon) vind bris börjar bli vardag men det fortfarande svårt att föreställa sig det bli mycket varmare än så här Men tydligen är även det ett faktum.
FAST, har inte bränt mig än (så mycket) så det så! :D
.
.
.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: