2012-04-06
 12:26:22

PÅSK !

ojojoj längesen jag uppdaterade min blogg, är det ens någon som fortfarande läser den?
De sista veckorna har bara sprungit iväg och nu är det snart dags att åka hem igen. Trodde inte att det skulle bli såhär jobbigt att lämna lilla Karratha men det är verkligen inte roligt och jag ser inte fram emot alla hejdån som väntar runt hörnet.
Just nu pratas det bara om Leavers i skolan. Alla är så nervösa inför deras exams och om de ens kommer bli godkända i vissa ämnen. Efter the exams and graduation dinner är det en tradition att åka iväg på "leavers" vilket innebär att man är några stycken som i en grupp bor tillsammans någonstans i världen och hittar på allt möjligt kul i en vecka, för att fira att man lyckats ta sig igenom skolan.
.
Vi ska också beställa vår leavers-jacket snart och det ser faktiskt väldigt cool ut, svart sportsjacka med vita armar och "class of 12 - name" skrivet på baksidan. Har bestämt mig för att mitt namn ska vara JUJU :) eftersom det har blivit mitt smeknamn ahah. Skolan är så otroligt snäll också så de kommmer skicka hem jacka till mig i sverige :D så hilma lycklig!
.
Igår var det sista dagen i skolan och vi hade en "funday" med olika roliga aktiviteter där alla "husen" tävlade mot varanda. Vi hade och a mass och a assembly, där jag höll ett kort tal om sverige och mitt utbytesår i karratha. Var hur nervös som helst och stammade igenom halva talet men folk kom fram till mig under dagen och sa att det var väldigt bra.
Vi har nu drygt 3 veckor påsklov innan term 2 börjar igen och jag har 2 dagar kvar på st. luke's innan jag måste åka tillbaka till sverige igen. Var tog tiden vägen?
.
I Påsk ska vi ut med båten och snorkla, fiska och ta det lugnt ute bland öarna utanför dampiers kust. Ska bli roligt men lite halft nervös över hur jag ska klara sjösjuka i 50 timmar.
.
Nästa vecka är det geography tutoring på tisdagen, först optikern och sen sleepover at robyns på onsdag men förutom det vet jag inte riktigt vad som händer på mitt långa lov. Blir väl att träffa courtney, willow, maddi, robyn och kurt mesta dels av tiden ahah.
.
GLAD PÅSK SVERIGE!


Sandra SG

läser för fullt du!



PUBLICERAT: 2012-04-07, 16:43:32 | URL: http://www.nattstad.se/sandrasg
mamma

<3<3<3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: