2011-11-16
 12:08:47

Svenska för nybörjare

.
Önskar så att jag spelat in vår konversation vid matbordet igår för det var verkligen hilarious. Sharon försökte lära sig räkna på svenska men det gick inte så bra för Australienare kan inte uttala t och v efter varandra som i "två" eller få till "sj"-ljudet i "sju".
Försökte också lära dem "huvud, axlar, knä och tå" sången men även det utan lycka men de skratta i alla fall åt mig när jag sjöng "kinden klappen få" för det var tydligen "different" haha.
.
Så skämmit här om dagen också för satt i Religion klassrummet när Miss ropar ut "Jag håller på att rättar era filmanalyser och än så länge har ingen kommit ens i närheten av Julies 29/30 poäng." Är såklart jätte glad att jag fick så bra betyg men behövde hon ropa ut det till hela klassen? Så då blev följd frågorna såklart "är alla svenskar lika smarta som du?". "You make us look bad!" Miss säger sen "and she doesn't even speak english as her first language and she still does a better spelling job than some of you. And she knows.. how many languages do you know, Julie? four? five?" ..så fick snällt svara "no miss, I only know 3, Swedish, English and French."
Appropå franska, så har jag fått en brons medalj i en tävling jag var med i, "Perfect Language" så hamnade i skoltidningen till och med :)
Congratulations:
Congratulations to Julie Magiera who has been awarded the Bronze Medal in the
Language Perfect World Championships 2011.  Julie achieved this for her study
of French through the Schools of  Isolated and Distance Education (SIDE).  This
is a commendable achievement.
.
Congratulations:
Congratulations to Julie Magiera who has been awarded the Bronze Medal in the
Language Perfect World Championships 2011.  Julie achieved this for her study
of French through the Schools of  Isolated and Distance Education (SIDE).  This
is a commendable achievement


Papa

Jupp, du är bäst. Likabra du vänjer dig



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: