2011-11-16
 11:55:27

Strejk

.
I går kunde vi inte komma in i vårt lockerroom så vi fick bära runder på våra väskor hela dagen, fulla med böcker och grejer inför våra exams nästa vecka, väldigt snällt av lärarna...
Så idag var jag och Sarah hemma från skolan p.g.a. "ont i ryggen efter att ha burit runder på en tung ryggsäck", Sharons idé haha
.
Dock var vi tvugna (som vanligt) att städa och tvätta om vi skulle vara hemma så förutom att ha pluggat till biologi slutprovet imorgon har vi, tvättat och hängt ut 4 tvättmaskiner tvätt, bäddat rent och diskat upp. Efter det kom städerskan hit och dammsög och dammade lite...
Fick ändå gjort en hel del plugg och fick äntligen min svenska analys klar för granskning number 2. Nu ska jag bara läsa igenom mina 16 sidor biologi anteckningar så att jag kan det någorlunda imorgon. Är faktiskt inte så nervös alls men lär la vara det imorron.
.
Efter lunch följde vi med Sharon tillbaka till Kindi där vi julpysslade och förberedde inför deras julgodis pyssel imorgon. Sen gick jag till biblioteket, efter att först ha fått gå hem och hämta lånekort någon (sharon...) glömt på matbordet. Lånade 4 böcker om The Pilbara och Aboriginals till mitt projektarbete som jag måste börja jobba på efter the exams. Lite halft dåligt dock för här kan man bara låna böcker i 2 veckor istället för 4 :/ Aja bara att låna om.
Kom hem runt 4 igen och läste igenom min biologi igen innan jag hjälpte Sharon med maten, Pizza! Som jag nu äter haha Yamm Yamm :)
.
Mitt och Sarahs christmas tree ;)
.
Plugg
.
Låneböcker..
.
Love <3
.
Även Australienarna tycker det är varmt haha.
.
Lärarna på St. Luke's har dessutom bestämt sig för att strejka den  här och nästa vecka vilket innebär att alla ska enbart jobba de timmar de har skrivit under att de ska jobba d.v.s. 8am - 3pm måndag till fredag. Underbart är det inte? Nu kan vi elever inte gå på tutoring efter skolan för att få hjälp inför våra slutprov nästa vecka.. toppen, verkligen.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: