2011-11-13
 03:41:46

Dampier Primary Fete 12/11

.
Igår var det en fullt ös medvetslös - typ av dag. Vaknade runt halv 10 och hittar en lapp i köket med saker att göra den närmaste timmen, så det var bara att släng i sig lite frukost, in i duschen, borsta tänderna och börja med förberedelserna för the primary fete. Så jag hände ut tvätt, diskade och plockade undan disk och bakade muffins med iceing.
Sarah och Sharon gick ner till the primary och när de kom tillbaka hade min värdmamma blivit så solbränd i ansiktet så hon var helt röd plus att det var 36+ grader ute så det var ganska svettigt haha! Lite sur på mig själv för att jag inte tog ett foto på henne.
Aja, jag hade det i alla fall svalt och skönt i köket med en Aircon på härliga 26 grader.
Vid halv 4 körde vi ner till The Primary och ställde allt till rätta med bord och stolar och pool och grejer.
The Primary Fete är förresten en stor marknad för välgörenhet där alla som går på skolan har ett bord där de säljer saker som showbags, cupcakes, kläder, design, tavlor och smycken. Sen finns där art tävlingar, en aktion(?), en demonstration av första hjälpen och reklam för att ha fåglar som husdjur. Since min värdbror går på skolan hade även vi ett bord där vi hade en pool med jelly baff. Poängen var att man betalade 1 dollar för 30 sekunder i det för att leta efter mynt på botten som sen skulle tas upp med tårna. Sarah var helt fashinerad och stod i den blåa sörjan hela eftermiddagen haha.
The Primary kören hade små konserter på en scen och där fanns ett spökhus! Det var faktiskt riktigt bra för att vara gjort av 10 åringar fast det var grymt taskigt för de ville att man skulle krypa igenom en tunnel (under ett bord) så jag som går först kravlar mig i genom tunneln men halvägs igenom hör jag hur någon säger "you can go around if you want since you're so tall" jaha .. så jag var alltså den enda som behövde krypa på alla fyra ..
Klappade också en kakadua och stod i jelly baff i timmar för att räkna mynt.
När vi kom hem vid 8 var alla helt döda av för mycket sol och stress så resten av familjen gick och la sig direkt. jag satt uppe och halfsov i soffan i stället och kollade Happy Feet. Halvtrött som jag var råkade jag också skriva tillbaka på svenska på en tjejs sms så det blev lite lustigt haha
.
.
Idag ska jag hjälpa Len ute in the Office och sen måste jag plugga till slutprovet nästa vecka i Biologi.. Känner att det behövs då jag fick 49 % på mitt förra prov. hehe...
Year 12's subjects kommer förresten definitivt bli dessa:
English 3A
Maths 3A
Biology 3A
Religion 2A
French 2A
Art 1A
De flesta i år 12 läser bara 5 ämnen och har "study time" som sitt sjätte men kände att jag inte kommer plugga under denna timmen så tog den lättaste Art kursen istället. Kan vara ganska anslappnande att bara få sitta vid en bänk och måla precis vad man vill :)
.
.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: