2011-11-04
 09:34:46

Busy Weekend

Börjar med att svara på en fråga jag fått:
.
Hur länge har du varit borta nu?
När åkte du och när kommer du hem ?
Jag har varit borta i drygt 17 veckor nu så lite mer än 4 månader. Så jag har 5,5 månader kvar här borta innan jag kommer hem igen. :)
.
Som sagt, a Busy Weekend's coming up.
Har tre due's på måndag; Biologi prov, Geografi kartprov och Engelska essä inlämning. Biologiprovet är också på tre delar varav en del jag inte ens läst igenom för jag gick inte på St. Luke's när de hade det. Geografiprovet är som sagt på kartor och location, vilket vi hade i Geografi A på Kulla men ändå, att det är på engelska gör det svårare. I engelska ska vi skriva en short story från To Kill a Mockingbird men från en annan karaktär än Scout så att händelsen får en annan vinkel på ett problem. Detta ska göras på 1000 ord, vilket är ganska klurigt.
Sen till fredag har ett matteprov på massor med nya termer och metoder. Religon kunskaps inlämningen är också due då, så måste ha skrivit en analys på Swing Kids och relaterat den till the Catholic beliefs.
Råkade också säga till min svenska lärare att jag skulle komplitera min svenska analys på Tristan och Isolde den här helgen och skicka den till denna på måndag. Detta var innan jag visste hur mycket annat jag hade.. suck.
Imorgon är det också som sagt tidigare, Guy Fawks Night i Dampier så det ska firas hela kvällen. Sen på Söndag har jag en "Maths exam revision course" som är från 8:30 till 12:30. Efter det borde jag gå på samma sak fast med geografi men tror verkligen inte jag orkar det haha, bryr mig inte heller så mycket om geografin för tillfället. Mest för att jag inte vill fortsätta med ämnet nästa år men börjar dock ändra mig för vi kommer inte ha samma lärare utan vi kommer ha Ms. Fraye, en lärare jag tycker är jätte bra men tja.. vet inte om jag har energin att läsa 4 ämnen i the 3a unit.. kan bli tufft. Hade hellre velat ha ett lättare ämne som ... food tech haha eller art eller något.
Utöver allt detta lovade jag Len för någon dag sen att jag skulle hjälpa honom in the office med att brodera 370 shortor eller liknande.
Kommer vara död på måndag känner jag. Fast det är bara nästa vecka också sen är det biologi exams den 17e och veckan därpå är det bara exams.
Måndag: Engelska 2a/b 8:20 - 11:20
Tisdag: Matte 3b 8:20-11:20
Onsdag: Religion 1a/b 8:20 - 11:20
Fredag: Geografi 2a/b 8.20 - 11:20
-------------------------------------------------------
Nästa år ska jag nog förresten läsa:
Matte 3A
Engelska 3A
Religion 2A
Franska 2A
Biologi 3A
(Geografi 3A)
Men får se hur det blir efter jag pratat med vår SYV nästa vecka.
-------------------------------------------------------
.
Om 3,5 vecka har jag SOMMARLOV!
.


Papa

Varför ser man inte andras kommentarer? Står "0 kommentarer" vare sig där finns kommentarer eller inte.

Går ej heller att klicka på


Anonym

Ok, nu ser man antalet kommentarer men det går fortsatt inte att klicka på dem utan man får gå in i kommentera för att läsa vad andra skrivit...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: