2011-06-19
 19:55:02

Answer to you

.
"Hej!
Gud vad kul att få åka till australien! Själv är jag intresserad av att åka nästa år som utbytesstudent till Australien, tänkte bara fråga några frågor till dig som snart har alla förberedelser klara..

Hur fick du ihop pengar till resan? Sökte du några stipendium? isf kommer du ihåg vilka? :) 
Vilket företag/organisation åker du med? Jag funderar själv på EF.com som verkar bra.

Tack på förhand, hoppas att du får roligt! :D"

Svar:
Hej, Tova!
Ja, det ska bli underbart roligt! :D
Jag åker med Explorius för att de var billigast, 91 950kr + flygskatt, försäkring, visum, ev. vaccination, och för att de gör relativt mycket miljöarbete för en del av de pengar de får in, vilket passar mig som kan kallas ett miljöfreak hehe.
Jag sökte tre stipendium men fick inga svar så antar att jag gjorde något fel haha. Tyvärr så minns jag inte alls vad de hette men fick i alla fall tips om www.stipendium.se där man betalar en summa pengar för att de ska leta reda på stipendium som passa just en själv men det hjälpte inte mig så mycket men kanske dig?
Så min stackars pappa fick stå för det mesta utav kostnaderna men jag hade ett konto där min familj sparat ihop en summa pengar sen jag föddes så det kom till stor hjälp nu, plus att jag jobbat en del för att hjälpa till så mycket jag kunnat :)
Hoppas du kommer bli lite inspirerad av min blogg senare i år och åker iväg nästa år! :)
.


tova

Tack så mycket för svaret! Ska genast bli medlem på den där sidan! Har suttit på bibblan över en timme idag och letat i stipendieböckerna men fan vad svårt det är! Hoppas att jag kommer iväg i alla fall, och jag kommer absolut att följa din blogg nu när du åker iväg. Jag är också ett miljöfreak hehe så explorius är nog ett bra val för min del!



Ha en super bra resa och lycka till med allting, Kram! :)



PUBLICERAT: 2011-06-20, 18:50:37 | URL: http://sevendaystova.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: