2011-07-02
 23:27:41

VÄRDFAMILJ!

Okej, så i Tisdags fick jag äntligen min värdfamilj!!! Ska tillbringa mina 10 månader i Dampier, Western Australia i en jätte gullig familj! Mamma Sharon, pappa Len, dotter Sarah (15) och son Lochan (?) (11). Jag kommer dela rum med Sarah men hon verkar hur trevlig som helst, så det ska nog inte bli några problem.
Aaah! Alla sa att det blir så verkligt när man tillslut får sin värdfamilj men jag tycker fortfarande allt känns så långt borta! Men det är ju bara 4 dagar kvar nu så börjar bli nervös för att jag inte är nevös, haha...
.
Där ute, mitt i ingenstans känns det som, ska jag bo i 10 månader! Staden, Dampier, har 1400 invånare och jag kommer gå på en katolsk skola i en lite större stad precis bredvid, Karratha, där det går 400 elever. Skoluniformen är ljus grön/turkos shorta och mörk grön kjol... Huset jag kommer bo i ligger 5 minuter från stranden och 20 minuter (med buss) från skolan "St. Luke's College".
Det tar 3 timmar att flyga från Sydney till Perth och sedan ytterligare 2 timmar från Perth to Karratha så totalt 5 timmar kommer jag att flyga den 10 juli, innan jag äntligen får träffa min värdfamilj!!!
.
Skypade med dem idag också!! De har en riktigt bred Australian accent så de pratar så sjukt härlig engelska! Fick en rundvisning i deras hus och backyard, litet men tror definitivt att jag kommer trivas där så allt känns jätte bra nu inför resan :) Visade sig också att mamman, dottern och sonen ska till Perth i Oktober samt Januari och det verkar som om jag ska få följa med! Haha det kommer bli super kul och sen ska vi ut med deras båt på en liten tur sen när det är sommarlov så lite kommer man ju få se även om man nu råkar bo på en liten ort :D
.
Nu ska jag sova. Malin kommer hit halv 11 imorgon så jag måste gå upp 9, suck. Haha nejdå det ska bli kul, och sorgligt...
Sen på eftermiddagen kommer min faster och Madde hit på fika och sen blir det ytterligare ett avsked till dem :/
På måndag måste jag verkligen packa! Värdfamiljen rådde mig att inte ta med mer än två koftor, så jag som älskar tjocktröjor har nu beslutsångest om vilka två som ska få följa med. De sa också att jag inte behövde någon regn jacka eller regnkläder alls vilket var en lättnad då jag nu slipper den (minimala) vikten för ett par stövlar och en regnjacka hehe. Jag ska även in till stan med mamma och shoppa nödvändigheter och sista minuten inköp på eftermiddagen och sen på kvällen ska jag träffa Emelie, Sandi, Hugo och kanske även Henke en sista gång innan jag åker.
Dagarna bara flyger iväg nu!
.
Godnatt!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: