2011-08-06
 10:42:45

"And this is just winter..."

Halloj!
.
Dagarna rullar på med skola, läxor, mat och tv haha det är i princip mitt liv just nu ;) Har ungefär 2 läxor om dagen som ska vara gjorda till dagen därpå och sen har jag en stor vetenskaplig uppsats i geografi till om 4 veckor plus läsa en bok, To kill a mocking bird i engelska. Matten är jobbigast just nu. Även om jag vet att jag redan gjort hälften av de så är det svårt att komma ihåg hur man gjorde plus att den andra hälften är hur komplicerad som helst.
.
Igår, fredag, var det sportscarnival med skolan där skolans fyra hometeams - blå (jag), röd, grön och gul - tävlar mot varandra i olika friidrottsgrenar (tror det var 9 st) för att vinna poäng, genom "participation" och "results". Man är tvungen att ha en speciell sportsuniform som består av St.Luke's shorts och en t-shirt med sitt "lags" färg och namn på - Blå, Forteque (?) - så under hela torsdags eftermiddagen gick jag och Len runt på Karratha shopping center och letade efter en tröja i rätt blå färg och rätt storlek, utan märkestryck på... vilket gick väldigt dåligt men så stötte jag på en tjej från min klass som sa att hon kunde kolla runt lite och se om någon kunde låna ut en gammal home-tröja till mig. Så till slut fick jag låna en tröja av en annan tjej i klassen, verkligen suuuper snällt! :D För om man bär någonting annat eller inte var med alls så fick man inte gå på balen senare i början på nästa år så var ganska desperat på att hitta en hehe.
I alla fall, vi var utomhus och sportade mellan 8:15 och 3:00 ungefär. Antingen sittandes på marken (under solen) eller ståendes/springandes i någon aktivitet. Så utan solkräm, hatt eller skugga resulterade detta i att jag nu ser ut som en tomat i pannan och halva kinderna (har två vita sträck på var dera kind efter ditmålade blåa sträck av färg) så fick sova med ett tjockt lager Alovera kräm och aircondition på 23-24 grader för att inte dö, haha.
Jag deltog i 100 meter, 400 meter, höjdhopp, längdhopp, dragkamp, diskus (INTE min grej) och kulstötning. När jag skulle kasta diskus kom jag undefär 1,5 meter (MAX) hahah! alla andra hade kommit runt 4- 5 meter så jag va ganska utanför på den grenen hahaha, dessutom va diskus plattan alldeles för stor för min hand så fick inte grepp så jag skyller mitt resultat på de. Resterande grenar va jag la medelmåttig på haha förutom 400 meter där jag ägde ut de andra tre! Vi hade bestämt sen innan att vi skulle jogga runt hela banan men så började dom Gå och jag ville röra på mig så jag sprang (joggade) före och vann med kanske 1 minut eller nått haha! Fast de var ganska irriterade på mig sen tror jag...
Idag har jag väldigt ont i kroppen må jag säga. Mina ben gör ont som attan bara av att böja på dem (satt skräddare varje gång jag satt ner) och mina axlar gör ont efter diskusen, kulan och hmm.. springning?
Lite elakt var det också av lärarna att sätta ribban på höjdhopp på 1,17m till att börja med! Jag har inte ens hoppat så högt med en häst! Vi var kanske runt 30st som hoppade och aprox. 3 - 4st klarade det, vi andra gav upp ganska snabbt...
.
Senare på kvällen var jag död men gick ner till stranden med Maddie, Willow och Victoria för att äta lite mat och va allmänt social. Och jag såg kängrur!! Försökte ta några bilder men de var för mörkt utan en system kamera så de bidde inge bra :( Haha jag var så excited att få se fler kängrur på vägen hem så jag misstog en människa för att vara en och började typ skrika "look! look!!!! A kangaroo!.. oh no.. wait it was a man......" hmm. Såg också en fladdermus flyga över huvudet på oss och har kommit fram till att  halv-månen här är på fel håll. De är den nedre delen av månen som syns och inte ena sidan :o lite lustigt.  Hade i alla fall en jätte trevlig kväll på stranden och the boaty :)
och när jag kom hem var jag hur trött som helst men vi satte igång en film om cykloner för de har en hel del sådana här under sept - mars när vattnet börjar gå över 30 graders sträcket.
.
Bilder kommer snart!
.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: